loading...
روز دانلود
محمد حسن بازدید : 8 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (0)

 

مقدمه:سری بازی های مدال افتخار (medal of honor)همیشه برای شرکت EAباعث افتخار بودند.این بازی که در سال 1999متولد شد تا به امروز توانسته خیلی خوب عمل کند و طرفداران زیادی به دست اورد.حدود چند ماه پیش شرکت EAعنوان جدید از این سری را warfighterنامید و به بسیاری از رسانه ها هم گفت بود که warfighterیکی از بهترین عنوان ها از این بازی تا به امروز است.حال این بازی عرضه شده و طبق تعدادی از نقد هایش در برخی سایت ها به عنوان بدترین بازی از سری بازی های MOHلقب گرفته.ما در این نقد و برسی سعی میکنیم انچه را از این بازی دیدیم و برداشت کرده ایم را در اختیار شما قرار دهیم.

داستان:شما در نقش یک سرباز وظیفه شناس به نام pareacherقرار خواهیید گرفت که با دوست صمیمیش یعنی motherوارد گروهی به نام tier1می شوند.این گروه وظیفه دارد که از یک فاجع بزرگ جلوگیری کنند.فاجه ای که شاید حتی جان میلیون ها بچه و ادم بی گناه را بگیرد.یک بمب هسته ای نیرومند که قرار است توسط شخصی به نام شیخ فعال شود و شهر هایی مانند دبی و لندن و…. را نابود کند.حال شما باید علاوه بر پیدا کردن شیخ و خنثی کردن این بمب با تروریست ها هم در کشور هایی ماننئ:فیلیپین،پاکستان و سومالی به مبارزه بپر دازید.در پایان مشخص میشود که عامل اصلی درگیری شما با تروریست ها همین شیخ است.

داستان بازی در کل خوب نوشته شده است و در طول بازی اتفاقاتی برای شما میفتد که بسیاری از انها میتواند برای شما بسیار جالب باشد.

گیم پلی:بازی MOH:WFبسیار تلاش کرده که در این بخش خودش را به بازی های همسبکش یا بهتر بگوییم رقیبانش مانند CODبرساند که تا حدودی هم موفق عمل کرده است.گیم پلی بازی دیگر مانند سابق خطی و تکراری نیست و شما را تا اخر بازی پای کنسول نگه میدارد.

علاوه بر مبارزه با اسلحه می توانید با انواع اقسام وسایل نقلیه و یا جنگی نیز با دشمنان مبارزه کنید.تنوع سلاح ها زیاد چنگی به دل نمی زند و سلاح ها تنوع چندان زیادی ندارند.همچنین دشمنان نیز از هوش مصنوعی مناسبی برخوردار نیستند و بسیار مصنوعی به شما حمله میکنند و بسیار مصنوعی هم میمیرند.طراحی یک بخش ریسینگ کامل در بازی بسیار در گیم پلی کلی تاسیر گذار بوده است.در مرحله ای شما باید با ماشین به دنبال ماشینی دیگر بروید که میتوان گفت طراحی این بخش چیزی کم از بازی معروف shiftندارد.کنترل وسایل نقلیه کاملا دقیق در بازی پیاده شده.از ماشین گرفته تا قایق و تانک و جت همه گی عالی و بدون کوچکترین نقصی طراحی شده اند.

در طول بازی اگر خشابتان خالی شد لازم نیست اسلحه را به زمین انداخته و سراغ سلاح دیگری بروید بلکه قادر خواهید بود از همراهتان خشاب بگیرید.شلیک با اسلحه ها هم بسیار روان و عالی طراحی شده و  هنگام تیر اندازی حس لذت بخش به شما دست میدهد.

سازنده گان یک بخش مولتای پلیر بسیار قوی نیز برای بازی طراحی کرده اند که تجربه اش خالی از لطف نیست.بازی به صورت اتوماتیک 58نفر را در یک mapقرار میدهد که شما باید با دوستان خود به مبارزه بپردازید.همچنین شما قادر خواهید بود که با وسایل جنگی مانند جت،هلیکوپتروحتی تانک به دوستان خود حمله کنید و همه را نابود کنید.البته قابل ذکر است به دست اوردن تانک و یا جت نیاز به ایچیومنت های زیادی دارد.

در کل گیم پلی بازی خیلی خوب عمل کرده و توانسته هراه یک بخش مولتای پلیر قوی و جذاب تمام بازیکن ها را به سمت خودش بکشاند.

گرافیک:گرافیک بازی با موتور قدرتمند FROSTBITE2ساخته شده است که در یک نگاه کلی بسیار عالی عمل کرده اما اکر از کسانی باشید که به جزییات گرافیکی توجه زیادی میکنید شاید از گرافیک بازی کاملا راضی نشوید.اولین چیزی که در طول بازی شما زیاد با ان رو به رو می شوید باگ های گرافیکی بسیار زیاد بازی است.مثلا در هنگامی که به دشمن شلیک می کنید ممکن است دشمن کلا ناپدید شود و یا در زمین گیر بیفتد. همچنین افت فریم در صحنه های شلوغ نیز دیده شد که از بازی که با چنین موتور گرافیکی ساخته شده است انتظار نداشتیم.

افکت های اتش نیز در بازی بسیار ابتدایی و مصنوعی طراحی شده اند اما طراحی افکت های باران و خون از کیفیت مطلوبی برخور دار هستند.طراحی بد اتش باعث شده انفجار ها هم مصنوعی طراحی شده اند که باعث می شود نتوانیم نمره ی عالی در این بخش به بازی بدهیم.

اما گرافیک بازی نکات مثبتی هم دارد مانند :طراحی محیطی زیبا و یا تخریب پزیری عالی.محیط های بازی با دقت فراوان طراحی شده اند و تنوع بسیار زیادی هم دارند.تخریب پزیری بازی بسیار عالی از اب در امده.مثلا هنگامی که شما به ساختمان ها شلیک می کنید می توانید نظاره گر خرد شدن سنگ و یا گچ های ساختمان باشید.

انیمیشن ها هم بسیار زیبا طراحی شده اند و در هنگام بارش باران کاملا خیس می شوند یا در محیط های خاکی لباسشان خاکی میشود.متصفانه طراحی سلاح ها بسیار ظعیف است و به پای سلاح های موجود در بازی هایی مانند (بتلفیلد و کال او دیوتی)نمیرسد .

در کل گرافیک بازی زیبا و تماشایی است و اگر از کسانی نیستید که به جزییات گرافیکی توجه می کند می توانیید از گرافیک بازی لذت ببرید.همچنین نور پردازی ها هم در بازی جای تقدیر دارد.

موسیقی و صدا گذاری:موسیقی های بازی دست اهنگساز ایرانی-المانی یعنی رامین جوادی ساخته شده است.این اهنگساز که تجربه ساخت موسیقی های سریال (فرار از زندان)دارد.توانسته با همکاری گروه موسیقی راک معروف این روز ها یعنی LINKIN PARKیک موسیقی عالی و حماسی برای این بازی خلق کند.

هرچه موسیقی بازی عالی عمل کرده است صدا گذاری ها کاملا ضعیف هستند.مشکل بزرگی که در این بخش وجود دارد قطع و وصل شدن صدای بازی در برخی از مراحل است و یا زمانی که انفجار صورت می گیرد یا شما تیرندازی میکنید صدای بازی خراب می شود که نمی توان از همین مشکل بزرگ در این بازی چشم پوشی کرد.

سخن پایانی و امتیازات:بازی مدال افتخار در بعضی از قسمت ها خیلی خوب عمل کرده ولی در برخی از قسمت ها هم بسیار ضعیف عمل کرده که باعث شده ما از تجربه ی این بازی رضایت کامل نداشته باشیم.

داستان:7.6          گیم پلی: 8.5         گرافیک:8.3        موسیقی و صدا گذاری:7.4                         

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 149
  • بازدید کلی : 8,084