loading...
روز دانلود
محمد حسن بازدید : 11 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (0)

 

مقدمه:دیگر کمتر گیمری در دنیا پیدا میشود که برای 1 بار هم شده نام Resident Evil را نشنیده باشد.این بازی که توسط شینجی میکامی و شرکت کپکام ساخته و منتشر شد توانست به موفقیت های فراوانی دست پیدا کند.شماره های 1 و 2 و 3 این بازی انچنان ترسناک و دلهره اور بود که کودکان جرات بازی کردن انها را نداشتند.اما همینطور که عنوان های جدید تری از این بازی به بازارمی امد میزان ترس موجود در انها کمتر و کمتر می شد و بیشتر به سبک اکشن کشیده می شدند.بعد از جدایی شینجی میکامی از شرکت کپکام همه این ترس و وحشت های موجود در بازی نابود شد.حال چند روزی است که کپکام شماره 6 از این بازی را عرضه کرده که باهم به بررسی ان خواهیم پرداخت.

داستان:حتما میدانید که بازی را میتوان با سه کاراکتر مختلف به پایان رساند که هرکدام سناریوهای متفاوتی دارند:

LEON : بازی از جایی اغاز میشود که رئیس جمهور به ویروس c الوده شده و به یک زامبی تبدیل میشود.همین موضوع باعث میشود که به صورت وحشیانه به لئون و هلنا حمله کند.انها هم چاره ای جز کشتن رئیس جمهور ندارند.حال انها باید علاوه بر ثابت کردن بی گناهی خود با یک ارتش عظیمی از زامبی نیز مبارزه کنند.

CHRIS : کریس که به تازگی در نیروهای bsaa عضو شده است وظیفه دارد تا با هم تیمی هایش به چین بروند و به مبارزه با زامبی ها بپردازند و مردم را نیز نجات دهند.

JAKE : جیک باید با شری از دست یک گروه تروریست که به دنبال انها هستند فرار کنند و با همکاری هم زامبی ها را هم نابود کنند.

همانطور که میبینید هر کدام از شخصیت ها دارای داستان خاص خودشان هستند.اما جالب اینجا است که تمامی شخصیت ها در اخر بازی با هم ملاقات میکنند.

گیم پلی:بازی های Resident Evil از شماره ی 3 به بعد از سبک کلاسیک قدیمی خارج شدند و به سمت اکشن پیش رفته اند.در این عنوان اخر دیگر خبری از المان های گذشته سری RE نخواهد بود.شما بایک گیم پلی کاملا جدید و هیجان انگیز رو به رو هستید.که با اضافه شدن چاشنی های جدید توانسته یک گیم پلی در سطح مطلوب ارائه بدهد.

اضافه شدن صحنه های سینماتیک نیز برای اولین بار در این سری باعث شده Resident Evil 6 به یک اکشن تمام عیار تبدیل شود. همچنین شما میتوانید در برخی از مراحل کنترل وسایل نقلیه را هم بر عهده بگیرید و در محیط های برفی و یا خیابانی از انها استفاده کنید.

دشمنان هم دارای تنوع زیادی هستند.بعضی از انها میتوانند با منفجر کردن خودشان به شما اسیب برسانند و یا با صدای ناهنجار به سر شما فشار بیارند و حتی پرواز کنند.

کنترل کاراکتر ها نیز بسیار نرم و روان طراحی شده اما مشکل بزرگی گه وجود دارد زاویه بسیار بد دوربین است.مثلا اگر بخواهید زامبی ها را از نزدیک نابود کنید دوربین بازی شاید باعث شود شما چندین و چند بار مرگ را تجربه کنید.علت اشکاری که باعث شده کنترل دوربین بسیار بد شود جایگذاری غلط دوربین چسبیده بر روی شانه ی کاراکتر ها است.

برای اولین بار شخصیت لئون میتواند خود را همزمان که به عقب پرتاب میکند به زامبی ها نیز شلیک هم بکند که ویژگی کار امد و جالبی در بازی به حساب می اید.در کل شما با یک گیم پلی خوش ساخت رو به رو هستید.که همانطور از قبل گفتم اضافه شدن چند ویژگی جدید به بازی باعث شده گیم پلی برای بعضی ها قابل قبول و برای بعضی ها قیر قابل تحمل شود.

گرافیک:این بازی با موتور گرافیک اختصاصی کپکام یعنی MT faramewric ساخته شده است که قبلا نظیرش را در بازی هایی همچون Resident Evil 5 و DMC 4 دیده بودیم.البته کپکام این موتور گرافیک را ارتقا داده است و میتوانید نتیجه ی مثبت انها را در بازی اخرشان یعنی Resident Evil 6 ببینید.

بافت های گرافیکی بازی در سطح خوبی واقع شده اند و شما را کاملا راضی نگه خواهند داشت.همچنین افکت های باران ، خون و انفجار ها هم جای تحسین دارند و بسیار حرفه ای و زیبا طراحی شده اند.اما اگر از این چیز ها بگزریم به طراحی محیط ها و چهره کاراکتر ها میرسیم.طراحی محیط ها عالی از اب در نیامده و جدا از این بازی گرافیکی بالاتر از نظر طراحی محیطی انتظار میرفت.اما تنوع محیط ها کاری کرده که شما احساس خستگی در هنگام بازی نکنید.محیط های بازی عبارتند از: محیط های شهری و محیط های کوهستانی که در انها جزییات نسبتا زیادی هم دیده میشود.

اگر بخواهیم به صورت منصفانه در مورد طراحی چهره کاراکتر ها نظر بدهیم می توان گفت کپکام در این بخش بسیار بی نقص و عالی کار کرده است. چهره ی هر سه شخصیت اصلی بازی بسیار زیبا و واقع گرایانه طراحی شده اند و میتوان به راحتی در نگاه اول جزییات فراوانی در چهره ی انها مشاهده کرد.

اگر بخواهیم به طور کلی به گرافیک بازی بنگریم میتوان گرافیک را عالی و بدون نقص تصور کرد.اما اگر بخواهیم به صورت دقیق به گرافیک بازی نگاه کنیم یکسری نکات منفی کوچک(مانند چند باگ)باعث میشود که RE6 نتواند نمره ی بسیار بالایی در این بخش دریافت کند.

موسیقی و صدا گذاری:موسیقی های بازی دست یکی از بهترین موسیقی دان های ژاپن ساخته شده اند.((اکیهیر ناریتا))که قبلا برای بازی های بزرگی مانند Lost planet  و DMC4 موسیقی ساخته بود کار ساخت موسیقی های بازی RE6 را هم بر عهده گرفت.ناریتا توانسته یک موسیقی شنیدنی برای این بازی ارائه دهد.موسیقی ها تنوع لازم را دارا هستند به طوری که شما تا اخر بازی هیچ موقع از موسیقی ها خسته نخواهید شد و بلعکس از انها لذت هم خواهید برد.

صدا گذاران بازی هم کار خود را به نحو احسن انجام داده اند.مخصوصا اقای roger smith و troy baker که به ترتیب به جای کریس و جیک صحبت می کنند.صدا های دیگر نیز مانند:صدای انفجار ها و یا صدای زامبی ها هم بسیار عالی کار شده است.

سخن پایانی و امتیازات:در اخر Resident Evil 6 تا حدودی انتظارات را براورده کرد و توانست نمرات قابل قبولی هم چه در سایتها و چه در مجلات معتبر دریافت کند.اما قبل از بازی کردن Resident Evil 6 این را از خاطر نبرید که هر انچه از المان های ترسناک که در نسخه ی 5 از استاد بزرگ شینجی میکامی مانده بود در این عنوان کاملا محو شده اند.

داستان:8          گرافیک:8/5          گیم پلی:8/2          موسیقی و صدا گذاری:8/5 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 157
  • بازدید کلی : 8,092